アンチ任天堂、ナムコが生き残る術は 11 

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179名無しさん必死だな
コピぺだけど、銀河皇帝の元ネタってこれだもんな。
徹底してるよ。
http://www.escapistmagazine.com/issue/39/11

In 2000, Miyamoto himself visited Retro,
an event compared to the Emperor visiting the Death Star.
(「2000年の宮本茂の訪問は、
銀河皇帝のデススター訪問のようなもの」元Retroスタッフ談)

・銀河皇帝のしたこと
A former Retro employee recalls, "[Miyamoto] would rant at us
in Japanese for a minute and a half, and then the translator would just say, 'He's upset.'"
(銀河皇帝が何か話すが、通訳はまともに訳せず、
「皇帝は動転していらっしゃいます」と繰り返すのみ)
180名無しさん必死だな:2007/01/29(月) 00:10:28 ID:efQc5Qat
Miyamoto sincerely disliked Metroid Prime's original camera system.
He ordered the game changed from third-person to first-person,
which destroyed the schedule. He commanded Retro to implement several types of visors
(銀河皇帝はメトロイドプライムの客観視点を大変お気に召さず、主観視点にしろと命令。
おかげでスケジュールが破壊される。また、バイザーシステムの搭載も命令)

Miyamoto pressured Retro to cancel several other projects,
first (April 2000) an action adventure (working title: "Action Adventure"),
then (February 2001) their football and car-combat games, and finally (July 2001)
a Zelda-style roleplaying game called Raven Blade.
(銀河皇帝はMP以外のゲーム製作ラインを潰すように命令。
2000年4月にはaction adventure廃棄、2001年2月には、footballとcar combat廃棄、
2001年7月にはRPGを廃棄するよう命令)
181名無しさん必死だな:2007/01/29(月) 00:12:16 ID:efQc5Qat
The action-adventure team shifted to Metroid, but the later cancellations
forced corresponding layoffs. For the second layoff, of 26 employees,
CEO Jeff Spangenberg was so distraught he didn't show up for work.
(製作ラインが潰れたおかげで、レイオフが必至に。
1度目の製作ライン休止の時はスタッフはMP製作へ移動で済んだが
2度目はレイオフ実施。3度目では26人がレイオフ。
その後、落ちこんだRetroのCEOが会社に出てこなくなる)

His distress apparently didn't last. In 2002, photos were posted on the web
showing Spangenberg in hot tubs with lightly-clad (or less) women.
Soon after this, Nintendo abruptly bought out Spangenberg
for $1 million and he left Retro, sort of the way King Kong left the Empire State Building.
(CEOの不運は続き、ネット上に不謹慎な写真が出たことで、
任天堂はCEOを金の力-1Millionドル-で追い出す。
これはエンパイア・ステート・ビルから キングコングが追い出されたようなもの)
・2002年、メトロイドプライム完成。大好評^^